poniedziałek, 30 grudnia 2013

Patchwork

Patchwork od zawsze mnie interesował! Malowanie nićmi i przy użyciu różnorodnych tkanin! Marzenie! Przecież kiedyś chciałam studiować malarstwo, a potem wybrać specjalizację: tkanina artystyczna... Stało się jednak inaczej i wybrałam architekturę wnętrz. Najbardziej jednak podczas pięcioletnich studiów interesowało mnie malarstwo i wszelkie zajęcia, na których tworzyliśmy "dzieła" zwane fachowo elementami wyposażenia wnętrz. W prostej linii  również  TKANINY!
I tak zatoczyliśmy koło poprzez plany i marzenia, rzeczywistość i znowu plany.... Ale wszystko gdzieś w pobliżu tkanin! Fascynujące jest to, co można uszyć, wydziergać i wyhaftować! Od prac przedstawiających po zupełnie geometryczne do nowoczesnych wnętrz!
Dodałam do ulubionych blogów stronę Szkoła Patchworku. Dziś pięknie prezentuje się na mojej liście ulubionych blogów, mając za miniaturę uszytą z kolorowych tkanin - łąkę! Spójrzcie teraz, dziś!
Tymczasem podejmuję próby szycia, haftowania i łączenia tkanin, choć to jeszcze nie patchwork!

Komplet bawełniany z aplikacjami "Lilie":


Komplet bawełniany z aplikacjami "Maki": 


Komplet z czarnej bawełny dekorowany haftem (nici cieniowane biel-szarość z lekkim połyskiem):

Bieżnik z bawełny w kolorze szarym z kroplą fioletu, z naszytymi formami geometrycznymi:


A w głowie wciąż biżuteria z tkanin....

4 komentarze:

  1. Patch to po angielsku łata albo plama. Chyba napiszę coś na ten temat na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz koniecznie! To ciekawy temat. Szyje się rzeczywiście z łatek, a każda potem tworzy barwną plamę :D Tak, tak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te komplety są fantastyczne.
    Nigdzie takich nie widziałam.
    A ostatni, na dole - dzieło sztuki nowoczesnej :)
    Świetnie się prezentuje.
    Czekam na kolejne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Alu, bardzo dziękuję, że wspomniałaś tu o mojej Szkole Patchworku i jej blogu. Zapraszam, zaglądajcie i na blog i na stronę www.szkolapatchworku.pl. Znajdziecie tam szczegółowe opisy patchworków, słownik wyrażeń patchworkowych, prace absolwentek szkoły. Mam nadzieję, że to będą inspirujące informacje :).
    Z Twoich bieżników najbardziej podoba mi się ostatni, patchworkowy :)

    OdpowiedzUsuń