poniedziałek, 16 grudnia 2013

"Postrzegam świat jako coś otwartego, owianego tajemnicą, 
której żadna nauka nigdy nie odkryje. 
Architektura odgrywa podstawową rolę w rozumieniu wielu spraw, 
ponieważ dostarcza przestrzeni do oglądania nieba, ulicy, 
innych ludzi wchodzących przez drzwi."
                                                                     Daniel Libeskind

Przestrzeń to ważna rzecz dla mnie, to coś czego szukałam i wciąż szukam. 
Mam na myśli przestrzeń życiową.
Nie lubię ciasnych pomieszczeń,  ograniczeń. Tęsknię za przestrzenią w naturze, rozległymi polami, dalekim horyzontem nie przysłoniętym budownictwem PRL-u, lubię wierzbę wśród zbóż, widok z lotu ptaka. 


Kocham też kręte, ciasno zabudowane uliczki miejskie, zaniedbane, a przez to malarskie kamieniczki.

Zmieniłam miejsce! 
I marzę, żeby to była zmiana kompleksowa: zmiana nawyków żywieniowych, zmiana myślenia - ku optymistycznemu, zmiana w której odnajdę się z pasjami i zanurzę się w przestrzeni własnej wyobraźni! 
Taka zmiana daje duże nadzieje, że można inaczej, lepiej!
Jeszcze nie znam wszystkiego, co mnie otacza! To jest fascynujące! Owiane tajemnicą! Ale widziałam już sklep z tkaninami! To będzie pierwszy sklep, który odwiedzę tutaj!
I mam przestrzeń do oglądania nieba! Widok na ogród! Marzę już o malowaniu na dużym balkonie! Widzę to i słyszę - jak pędzel uderza o płótno! 
I małe biurko, którego szuflada wypełniona jest po brzegi nićmi we wszystkich kolorach - też znalazło swoje miejsce! To biurko dla mojej koleżanki "Elny", maszyny do szycia! 
Nabieram powietrza, wypełniam przestrzeń płuc...
 

4 komentarze:

  1. Dużo szczęścia na nowym miejscu Alu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowe miejsce. No coś wspaniałego! Zmieniaj wszystko co się da i dokąd masz na to ochotę. W moim wieku chęć zmian już zdechła i przez to drepczę w kółko starczym kroczkiem. :)
    Buziole!

    zaba

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, w pewnym momencie człowiek nie ma ochoty na zmiany! ALe jeszcze póki coś można, choćby kolor ścian zmienić, obraz na ścianie, metody żywieniowe (brawo Żaba), firanki czy po prostu piżamkę :D Cokolwiek! :D Ściskam!

    OdpowiedzUsuń