wtorek, 22 kwietnia 2014

Jeszcze o Jawie

Jawa to motorower.... ale nie tylko!
To też estetyczne przeżycie! Nasi sąsiedzi - dizajnerzy zza południowej granicy mocno głowili się nad jej wyglądem, konstrukcją, rozwiązaniami technologicznymi! I oto jest moja! Ma 41 lat i czeka ją gruntowny remont (po sezonie)!
Tymczasem cieszy każdy kilometr przemierzony na jej "grzbiecie"!
Jest postęp, wyjechałam na ulice boczne i główniejsze! Odwiedziłam rodzinę!
Odpalanie "z popychu" (to się zdarza) to dla mnie ćwiczenie mięśni ("Ala, musisz biec szybciej!"), ale dla świadków widowiska to... prawie jak happening! Zatem jesteśmy wciąż w kręgu sztuki!
Jest jeszcze coś! Jadąc na motorowerze widzimy to, czego z perspektywy wnętrza samochodu nie mamy szans zobaczyć. Nieduża prędkość pozwala cieszyć się widokami, promienie słoneczne między drzewami lasu, kolor traw, kot wśród pól, owady (ileż ich jest).
I to, że w słońcu ciepło, a w cieniu chłodno!!!
Taki sprzęt zachęca do szaleństw, daje poczucie dystansu do rzeczywistości bo sam... jest od niej oderwany, a może nawet jej przeczy!?
Nie jest modny, ani nowy, nie jest drogi i "szpanerski". Jest prosty, zwykły, ale oryginalny!!! I daje do myślenia, że jest jeszcze coś poza konsumpcyjnym życiem nastawionym na użycie i wyrzucenie, na sięganiu wciąż po nowe, lepsze, droższe! 
A właścicielka wciąż ma ochotę fotografować się z Jawą w różnych konfiguracjach i stylach... Myślicie, że transport obrazu olejnego większych rozmiarów udałby się na tym sprzęcie?



10 komentarzy:

  1. Co to jest: blond loki na czerwonym jadą po zielonym?
    Odpowiedź: po zielonej trawie pędzi Ala na Javie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, teraz pędzi... nawet po asfalcie lepiej, bo mniej trzęsie! Ale trawa jest mi bliska, wszak leżałyśmy razem na niej - ja i moja Jawa :D

      Usuń
  2. Alu, tak pięknie napisałaś, że mam ochotę też sobie kupić taki motorower.
    Moim zdaniem jest bardzo szpanerski ( a nawet hipsterski ;)) Trzymam kciuki za transport obrazu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup Haniu! Jawa ma pojemność 50, czyli może jeździć każdy pełnoletni (i nie trzeba prawa jazdy!) a niepełnoletni z kartą motorowerową! Będziemy hipsterkami!!!!!!!!!!! ;D ALe czad!

      Usuń
  3. Wyglądasz zjawiskowo na Jawie. We śnie zresztą też :). Przewieziesz mnie, obraz i jeszcze Korusię :). Tylko czy są takie malutkie kaski dla piesków ;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobimy z czegoś i luz... ale, ale...czy my możemy jechać we trzy? :D

      Usuń
  4. Niczego Tobie nie ujmując...ona jest piękna! Ma niepowtarzalny dizajn! Szerokiej drogi, dziewczyny!

    Buziole od Zaby
    p.s. karta jest prezentowana wszystkim, czy chcą , czy nie, hehehehehhe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie ujął ten dizajn, Żabciu!
      Prezentuj kartkę, niech cieszy oczy. A im więcej tych oczu to lepiej :) Po co mają te oczy oglądać inne głupotki, jak haftowane jaja cudne są! :D

      Usuń
  5. Przewieziesz mnie na niej w wakacje??? a jak się przekonam, to może i sama poszaleję;) może być za opłatą, bo przecież rundka na takim cacku to cenna przyjemność;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wożenie kogoś łatwe nie jest! Najważniejsze przy pierwszej jeździe jest to, żeby nie zapomnieć gdzie hamulec! Ja zapomniałam.... i leżałam!!!!!!!! :D

    OdpowiedzUsuń