środa, 2 lipca 2014

Na ludowo

Lubię wszelkie inspiracje strojami ludowymi. Nie "kopiowanie", a inspirowanie. Podobają mi się hafty, bogate koralikowe zdobienia, kolory!
Kupiłam czarny len, zrobiłam próbki haftu, zasiadłam do szycia spódnicy na karczku, z dodatkowym klinem z przodu, z czerwonymi wypustkami w szwach (co łatwe nie było).
Udało się! Spódnica przeszła chrzest bojowy, ktoś coś zauważył, ktoś coś skomentował, ktoś nie uwierzył, że spódnicę uszyłam (własnymi rączkami), ktoś wyczuł klimat Bałkanów!! Lubię to!



Jeszcze dostałam od Kasi i Joli książkę o strojach ludowych, a tam tyle inspiracji, fachowego nazewnictwa... wszystko to można przekuć, czy raczej przeszyć na .... nowoczesność!
Dzięki, dziewczyny!

12 komentarzy:

  1. Pięknie Ci wyszła ta spódnica. Ja też bardzo lubię ludowe wzory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba i zachęca mnie do kolejnych szyciowych prób :)

      Usuń
  2. Spódnica ekstra! Też mam w planach inspirację ludowym haftem, z racji pochodzenia będzie to haft kaszubski i kociewski, najpierw jednak muszę się nauczyć tych haftów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to Twoje będzie dziełem sztuki rękodzielniczej - takie hafty!!!!!!! Moje ...prosto z maszyny :)

      Usuń
  3. piękna i fajny pomysł na ludową inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O to mi chodziło, żeby dosłownie nie kopiować, ale żeby klimat był :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna spódnica :) i jak profesjonalnie się prezentuje z manekinem. W sobotę mają być upały, to może ją założysz??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tworzą razem dobrze ubrany "obiekt" :)
      No może, chociaż lakierki które mam do tego nie są jeszcze wyrobione :)

      Usuń
  6. Widzę, że manekin bardzo się przydaje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak :) Jest super! W tym celu go kupiłam, żeby ładnie wciągał brzuch i prezentował się nienagannie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spódnica obłędna! Do tego ta koszula - rewelacja!!!!
    Wzory ludowe rządzą :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna...Jestem zauroczona połączeniem kolorystycznym, ściegami i jest wypustka :)))) Uwielbiam takie ozdabianie ściegami. Zwykła tkanina potrafi zyskać. Twoja spódnica jest przeeeeepiękna.

    OdpowiedzUsuń