czwartek, 14 sierpnia 2014

Akcesoria

Jak już zdążyliście się zorientować, oprócz sztuk wszelakich interesuje mnie również .... szycie! Tkaniny kocham! Za różnorodność w deseniach, składzie tkaniny, możliwościach jakie dają! Szycie drobiazgów typu brosza daje dużą radość, ale przecież można też spreparować zasłony i poduszki, albo oryginalną sukienkę, można też... zająć się artystyczną tkaniną!
Od dwóch lat jestem szczęśliwą posiadaczką maszyny do szycia Elna 620 eXperience. Przy zakupie zdecydowałam się na nią właśnie, bo miała moje wymarzone ściegi ozdobne! Hasło jakim producent zachęca do zakupu tego modelu to: "Pochwal się swoim artystycznym talentem!"
:)
Dwa dni temu przyszła do mnie mała zgrabna paczuszka, a w niej nowe stopki do mojej maszyny!


Pierwsza od lewej, to ta wymarzona, oczekiwana! To stopka do cerowania, haftowania, a mówi się o niej, że daje możliwość "malowania igłą"! Nie ma lepszego zestawu słów, jak dla mnie - "malowanie" - a więc to co kocham i "igła" - związana z szyciem! Super!
Druga pomoże mi wszyć równo lamówkę z wypustką. Ostatnio taką szyłam i było ciężko... teraz mam stopkę, z rowkami, w których właśnie będzie siedziała moja wypustka! Zero zbaczania z toru!
Trzecia przecudnej urody "nóżka" to stopka, która marszczy mniej lub bardziej cienkie tkaniny! Zależne to jest od długości ściegu jaki się wybierze. Próbowałam! Zdolna jest!
Powyżej pisak samoznikający! Są takie! Bardzo przydatne, rysujesz linie pomocnicze, a po kilku godzinach linie znikają!
Z urlopu przywiozłam też nici.... Kupuję je jak farby! I uśmiecham się, kiedy pani w pasmanterii pyta mnie - co będę szyła, do czego te nici! Kobieto! Jeszcze nie wiem!!! Tak kupuję....


Kto zgadnie, ile szpulek nici mam w kolekcji po tym zakupie?

2 komentarze:

  1. Zgaduję: masz ich 128. Niestety inne tajemnice szycia maszynowego pozostaną dla mnie tajemnicami, bo mimo że mam w domu maszynę, to szyć nie umiem i zmotywować się do nauki nie potrafię

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, kocham maszyny do szycia! Jaką masz? Łucznika?
    Gratuluję wyczucia liczb :)

    OdpowiedzUsuń