czwartek, 20 listopada 2014

Sztuka wciąga!

Wczoraj nieoczekiwanie znalazłam się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Byłam tam już wielokrotnie, jednak wczoraj "musiałam" tam być!
Dla mnie to miejsce wyjątkowe. 
W galerii sztuki średniowiecznej poczułam prawdziwe sacrum! Ściany pomalowane na ciemną szarość pięknie uwypuklają złocenia ołtarzy! Do tego "Ave Maria" na wiolonczeli i ja... mogę trwać w bezruchu! Długo! Lubię to połączenie muzyki i plastyki!
Malarstwo, którego rozpiętość powstawania można liczyć w setkach lat, a różnorodność zgłębiać w poszczególnych salach muzeum godzinami - na mnie działa zachęcająco, inspirująco!!! 
Widziałam też znajome rzeźby sztuki średniowiecznej i współczesne malarstwo polskie! Omawialiśmy je na kursie języka sztuki, na który uczęszczam do Zachęty! W miniony poniedziałek znowu nas sztuka wciągnęła o 17 i mocno trzymała do 20:10! Szkoda, że kolejne spotkanie dopiero za miesiąc!
Na szczęście jest wiele muzeów i wydarzeń artystycznych, związanych ze sztukami plastycznymi!
I tylko szkoda, że Muzeum Wnętrz znajduje się Otwocku Wielkim, a nie w stolicy, bo może by tak....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz