sobota, 15 listopada 2014

Trochę historii

Ostatnio oglądaliśmy film dotyczący historii pieniądza.
Eh... dziś to po prostu trochę papieru umownie określonej wartości...
Florencja słynęła z rodu bankierów - Medyceuszy, o których w filmie wiele! Ale dla mnie Florencja słynie też ze wspaniałych zabytków architektury, którą tłukli nam do głowy w liceum i na studiach. Bogaci bankierzy inwestowali w architekturę. I oto jak pięknie ekonomia, polityka oraz sztuka przenikają się wzajemnie! Po wielkich fortunach zostały tylko wspomnienia, a renesansowe budowle zachwycają do dziś.
Czytam książkę Christophera Hibberta "Medyceusze" oglądając w internecie dzieła i zabytki! Marzę, że kiedyś zobaczę je na własne oczy!
Już jestem zafascynowana rzeźbiarzem Ghilbertim, który w wieku 23 lat otrzymał pierwsze zlecenie na drzwi baptysterium, zakończył tę pracę mając........73 lata! To mi imponuje! Michał Anioł oglądając to dzieło nazwał je "Drzwiami Raju"!

4 komentarze:

  1. Do Florencji nie jest wcale daleko, więc Twoje marzenie ma szansę się spełnić, czego Ci życzę. Ja juz tam byłam. Szkoda,że uboga w wiedzę na temat sztuki....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę w tę szansę! Najchętniej teraz, póki czytam książkę :)

      Usuń
  2. Mi marzy się podróż szlakiem "Udręki i ekstazy"....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi się wiele podróży, ale najbardziej ciągnie mnie do Włoch :)

      Usuń