wtorek, 6 stycznia 2015

Toruń

Co za wspaniałe miasto! Starówka powala na kolana! Hasło promocyjne miasta to: "Toruń porusza". Mam do tego ilustrację - to "sprawca" całego zamieszania, który wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię! Zdjęcie.... poruszone, nie dziwcie się! Czujecie te wibracje?
Inne hasło, z jakim się spotkałam to "Gotyk na dotyk". I rzeczywiście, słowa te można zrealizować właściwie od razu. Widzicie mnie? Budowla prawdziwie monumentalna!!!
Fontanna z żabami to obowiązkowy punkt odwiedzin - wielokrotnych! Byłam też u żabich ciotek. Przyjęły mnie ciepło, choć to środek zimy!
I z przekupką przywitałam się czule! Znamy się przecież z poprzedniej wizyty!
Było....inspirująco! A to temat na kolejny post o Toruniu!

6 komentarzy:

  1. Dla mnie Toruń to taki mały Kraków, Szkoda, ze tak daleko. Jechałam ostatnio pociągiem przez Toruń do Bydgoszczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Małym Krakowem" lub "Perłą Podkarpacia" nazywa się małe miasteczko Biecz. Byłam tam kilka lat temu. Dla mnie monumentalne świątynie Torunia nie mieszą się w słowie "mały" :) I pomyśleć, że Toruń (pod względem liczby mieszkańców) mniejszy niż Częstochowa - a klimat ma wspaniały, wielki, cudny!

      Usuń
    2. No to mniejszy Kraków. Do Krakowa porównuje się też Zamość.

      Usuń
    3. Kraków miarą wszechrzeczy, a raczej wszech-miast :)

      Usuń
  2. Cudny Toruń!!! Z Bydzi miałam bardzo blisko do Torunia i w miarę możliwości wpadało się na pierniczki :).
    Starówka cudna, bulwary nad Wisłą też.
    Kujawko - pomorskie rządzi ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkać w takim mieście, albo w pobliżu....marzenie! A tak....mamy stolicę, może i niebrzydką, ale jakby makietę czegoś co kiedyś istniało....

      Usuń