czwartek, 26 marca 2015

Gosik

Przeglądałam dzisiaj czasopisma o sztuce. Moją uwagę zwróciło nieznane mi zagraniczne pismo o ... akwareli! Wspaniałe! Tam też wyłowiłam piękne prace w tej trudnej technice wodnej -  ze znanymi mi wnętrzami warszawskich i krakowskich świątyń! A namalowane tak, że ...dech mi zaparło! Spójrzcie!
Oczywiście wśród angielskich słów chciałam wyłowić autora tych prac i ... okazał się nim ... Polak! Z dumą zatem podaję jego nazwisko - ANDRZEJ GOSIK.
Malarz, ilustrator, grafik projektant!  Projektował znaczki pocztowe, szczególnie znana seria to ta z dworkami! Wnętrza, portrety, poetyckie przetworzenia rzeczywistości. Jego dzieła wielokrotnie wręczane były przez Prezydenta RP zagranicznym notablom.
Jestem pod wrażeniem!
Zajrzyjcie i zobaczcie prace Gosika! 
http://www.quadrilion.pl/artysci/andrzej-gosik,4706.html
A ja malować, malować też chcę!

2 komentarze: