poniedziałek, 23 marca 2015

Metro 2

W Warszawie działa już druga nitka metra. "Już" he he..... Nie porównujmy się z innymi wielkimi metropoliami świata, czy choćby Europy, bo wypadniemy... słabo......
Nowa linia ma 7 stacji. Dla porównania - "stara" linia ma ich 22.
Lubię metro! Jest szybkie i wygodne! Ale znam też osoby, które mają lęki i nie lubią jeździć pociągami pod ziemią, w ciemnych tunelach...a teraz jeszcze doszedł nowy powód do obaw- jazda POD Wisłą!!!
Nową linię zwiedziłam na drugi dzień po otwarciu. Wszystkie stacje są w podobnym stylu ("stara" linia ma bardziej kreatywne i różnorodne rozwiązania architektoniczne). Jestem typem lubiącym zwiedzać nowe miejsca, uliczki, zabytki, budowle - tak i tutaj z ochotą krążyłam po przejściach podziemnych, mijałam wielkie ekrany pokazujące zdjęcia z budowy, kluczyłam, pokonywałam schody i wybierałam te ruchome - bo wysokości czasem bywają....  w wydaniu trenerskim!
Stacja Świętokrzyska (zawsze mam ochotę przeczytać Święto Krzyśka) ożyła. Po kilku latach wyłączonej ulicy Solidarności (=budowa) była stacją mało popularną. Nikt tu nie wysiadał i nie wsiadał. A teraz??? 
Renesans! Tłumy! Najważniejsza stacja! Przesiadkowa! Punkt komunikacyjny!!! Jak brzydkie kaczątko, doczekała się, dojrzała i teraz jest ... wspaniała!
Mnie zachwycił tunel z ruchomymi schodami. Długa szklana tuba z punktami światła rozrzuconymi nieregularnie! Świetny projekt!

2 komentarze:

  1. Kusisz tym metrem :). Chyba będę musiała ruszyć dupkę.

    OdpowiedzUsuń