czwartek, 16 kwietnia 2015

Boznańska

15 kwietnia 1865 roku urodziła się w Krakowie polska artystka Olga Boznańska. 
To było dokładnie 150 lat temu! Z tej okazji Muzeum Narodowe zorganizowało wspaniałą wystawę licznych obrazów artystki.
Bardzo ją cenię. 
Czuję, że jest mi w jakiś sposób bliska, pewnie poprzez piękne miasto ...Kraków, w którym dane mi było mieszkać i studiować przez 5 lat.
Tworzyła wspaniałe portrety! Jakby przez mgłę widziane. Z bliska farba jest roztarta, suchym pędzlem nałożona, rysy rozmazane, ale wystarczy zrobić krok w tył .... i osoba portretowana staje przed nami jak żywa. Dokładnie wiemy, jak wyglądała. I ten błysk w oczach modela. 
Trudno zwiedza się wystawę z tłumem ludzi, ale to też budujące, że chcieli przyjść tak licznie!
 Miałam sekundę -  na takie ujęcie:
Po tej sekundzie było już tak:
Najlepsze zdjęcie ilustrujące moją wizytę na wystawie, to takie właśnie nieostre, jakby "za mgłą", jak obrazy Boznańskiej.
Kto jeszcze nie był - zachęcam!

2 komentarze:

  1. Olga Boznańska zawsze kojarzy mi się z obrazem "Dziewczynka z chryzantemami"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre skojarzenie...obraz "na żywo" jest piękny!!!

      Usuń