sobota, 18 lipca 2015

Urlopowe szycie

Wakacje to czas wyjazdów, a więc i szycia! Będąc w nowych miejscach chce się mieć coś nowego.... na grzbiecie! Oto szybka sukienka "na ludową nutę".
Kupiłam gotowy czarny T-shirt i doszyłam do niego spódnicę w ludowe wzory, a dół udekorowałam bawełnianą koronką. Te same elementy wykorzystałam przy tworzeniu aplikacji "serce" na przodzie bluzki (tutaj ten sam rodzaj koronki, ale węższy). Spódnica ma halkę z podszewki - czarną, haftowaną w czerwone wzorki. Nie widać na zdjęciu, uwierzcie na słowo! 
Uszyłam też chustkę apaszkę, którą można przewiązać włosy.
Myślę, że na miasto się nadaje, a jeszcze lepiej na kosiarkę - traktorek!

Drugie szycie w krótkim czasie to wzorzyste spodnie.
Wyjściowym materiałem były takie "akwarelki".
Uszyłam z nich spodnie, ale ponieważ lubię komplety bluzka-spodnie (mam już takie dwa) to .... kupiłam gotowy T-shirt w kolorze granatowym i postanowiłam go udekorować. Wycięłam z papieru proponowane przez moją wyobraźnię formy i przymierzyłam do całości.
Uznałam, że asymetria będzie wskazana - przysłoni trochę za głęboki dekolt (jak na mój gust i niski wzrost). Odpięłam papierowe części i wycięłam według wzoru - formy z tkaniny. Następnie przeszyłam, bo formy składały się z dwóch warstw (jak kołnierzyk).
Wywróciłam na prawą stronę i przyszyłam je do bluzki. Wydawały mi się surowe, więc dodałam trochę miękkich linii cieniowanymi nićmi w kolorze turkus-beż i uzyskałam taki efekt:

Zostało trochę materiału, więc uszyłam apaszkę-komin (u samej góry), którą można założyć "solo", albo tylko ze spodniami! Jak tylko się chce! 
Pochwalcie się swoimi "uszytkami" lub innymi pomysłami na letnią urlopową odzież.

13 komentarzy:

  1. Produktywny czas. Bardzo dobrze. Czekam na kolejne kreacje, najlepiej pokazane już na modelu. Moja wyobraźnia przyjęła obraz ludowej nuty na traktorowej kosiarce... chcę to zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie na pewno! Traktorowa kosiarka ....już tęsknię do niej! Może nawet filmik powstanie :) Będzie czad!
      Myślę, że nawet jak szyję dla siebie to inwestuję w swoje umiejętności, żeby potem .....je ......mądrze spożytkować :)
      Jesteś moim MOTYWATOREM :D

      Usuń
  2. Pomysł na szybką sukienkę z koszulki genialny! Zabieraj uszytki do Pragi. Niech Czesi podziwiają zdolną Polkę :).
    Swoich uszytków nie mam, ale w tym tygodniu przyszły do mnie wygrane ciuchy ze Szczerej Szaty i w środę kupiłam sobie psią koszulkę zachęcającą do adopcji czterech łap (koszulka cegiełka dla Schroniska w Korabiewicach) - będę się lansować za tydzień w Szczyrku :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biorę! Chociaż nie zdziwię się, jak założę kieckę a Czesi zapytają mnie w jakim zespole ludowym się udzielam :) No i nie wiem czy powiem "Śląsk" czy "Mazowsze" :) he he he
      Szczera Szata - brzmi świetnie! Koniecznie! Polska piękna, tu też można polansować :) a co! (Kobiety na traktory!)

      Usuń
    2. Wyobraź sobie, że w Szczyrku można było kupić niemal identyczną sukienkę z tym serduchem! Jakiś śląski góral podczytuje Twój blog chyba :).

      Usuń
    3. Im więcej czytelników tym lepiej :D Co do kiecki, to mogło się zdarzyć, że było odwrotnie :D

      Usuń
  3. Świetne! Bardzo mi się podoba. A te aplikacje na bluzce, WOW :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mgiełko, wystarczy ścinek tkaniny, trochę flizeliny, koronka - na zakrętach przymarszczyłam :) i aplikacja gotowa :D

      Usuń
    2. W Twoich ustach brzmi to tak łatwo :) Może kiedyś uda się spróbować.

      Usuń
    3. Ty szyjesz TAKIE rzeczy, że aplikacja to pikuś :D Pozdrawiam

      Usuń
    4. :) wierz mi, może być problematyczna, ostatnio próbowałam patchworku i stwierdziłam że nie nadaję się do tego w ogóle, łatwiejsze jest dla mnie uszycie spodni :)

      Usuń
    5. Aplikacja jest dużo łatwiejsza niż spodnie, a tym bardziej patchwork. Kiedyś też się napaliłam na patchworkowe rzeczy - ale ta geometria mnie osłabia. Wolę luźne formy i nietrzymanie się linii prostych hihihihi Wynika to z fantazji oraz.....niechęci do rzeczy precyzyjnych i bardzo matematycznych. Jak coś - służę radą :)

      Usuń