piątek, 14 sierpnia 2015

Z różnych stron...

Miejsca, w których byłam wciąż gdzieś mi się jawią. 
Myślę o nich, przywołuję z pamięci, z fotografii. 
Oto kościół św. Mikołaja, który znajduje się w Pradze w dzielnicy Mala Strana. Jego wspaniała barokowa kopuła wraz z wieżą pięknie się prezentowała i wciąż wchodziła w kadry naszych zdjęć! To dobrze! Mogliśmy ją podziwiać z wielu perspektyw i z każdej wyglądała atrakcyjnie.
Tutaj w tle, na pierwszym planie Wełtawa.
Tu lekko pod górkę, ale kopuła wraz z bębnem dobrze widoczna.
 Stojąc przed wejściem do świątyni kopuła zaczyna się chować za fasadę.
Kopuła wraz z dzwonnicą w całej krasie wśród czerwonych dachów. Zauważcie, że nie wchodzą w kadr żadne udziwnione drapacze chmur, których w naszej stolicy coraz więcej.
 
Ciekawostki związane z kościołem św. Mikołaja na Malej Stranie:
- stawiano go ponad pół wieku (1704-56);
- jest przykładem budowli w stylu barokowym;
- kopuła ma średnicę 17 m;
- koncertował tutaj na kościelnych organach Wolfgang Amadeusz Mozart;
- w 1855 roku odbył się tu ślub piwowara z Galicji założyciela browaru Okocim wraz z Czeszką z Hradczan.

2 komentarze:

  1. Mnie najbardziej oczarowała Katedra Św. Wita. Dla mnie cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniała! Jak rzeźba, jak miejsce oplecione roślinnością, jakby twór natury! Wspaniała! O niej też będzie wpis :) Bo to architektura, która porusza serce!

      Usuń