niedziela, 27 września 2015

Sztuka czy remont?

Kiedy zobaczyłam szczelnie opakowaną dzwonnicę kościoła św. Anny w Warszawie, nie pomyślałam, że jest w remoncie. Przyszła mi na myśl sztuka ziemi - Land Art, której dzieła mocno ingerują w pejzaż i przestrzeń, także miejską. Przypomniał mi się artysta Christo, który zasłynął swoimi dziełami - opakowaniami! Owinięty most,  opakowany budynek Reichstagu, "ubrane" wyspy koło Miami, nawet kanion w Kolorado.... Dlaczego by nie dzwonnica w stolicy Polski?
To chyba jednak remont, sądząc po napisach na "opakowaniu".
Przeniknęło się to wszystko w moich myślach z tegoroczną wizytą w Pradze. Tam jeden z posągów, ustawiony przed Zamkiem Królewskim na Hradczanach był w trakcie konserwacji.... 
Ale ja odebrałam to tak, jakby się chciał schować przed tłumem turystów wszystko fotografujących. Jakby się chciał ukryć i przestać na chwilę być "na świeczniku". Ładne to było....
Lubię takie niespodzianki... Po remontach można na nowo odkryć dzieło.To jak przy odpakowywaniu prezentu! Pełne zaskoczenie!

Christo i jego prace

2 komentarze:

  1. O widzisz! A kiedyś pamiętam taką sytuację (Praga to chyba była), że budynek był odnawiany, ale zamiast takiego firmowego opakowania, ubrany był w ogromniasty, wielkości tego budynku plakat przedstawiający dokładnie elewację tego budynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy z tym do czynienia na Starówce, której Rynek w remoncie :) I są są ...elewacje drukowane :)

      Usuń