wtorek, 1 grudnia 2015

Klucz

Od dwóch tygodni studiuję w Kalifornii. Daleko? A jeśli dodam, że to kurs internetowy to.... od razu problem odległości znika! Każdy może tak studiować!
Zapisałam się poprzez stronę coursera.org na czterotygodniowy kurs "Fundamentals of Graphic Design", który prowadzony jest przez "California Insitute of the Arts". Głównym powodem była chęć zmotywowania się do nauki języka angielskiego poprzez kontakt z ludźmi, którzy tak jak ja cenią sobie sztuki plastyczne i chcą wciąż poszukiwać, odkrywać i tworzyć!
Mam za sobą test na temat typografii, a także... wykonałam pracę na zadany temat!
Musiałam wyszukać obiekt wśród przedmiotów domowych i spróbować go odtworzyć w różnych technikach.Wybrałam KLUCZ.
 Oczywiście narysowałam go, odbiłam poprzez pocieranie kartki ołówkiem (frotaż), malowałam akwarelami i akrylami, usypałam z kawy, zeskanowałam i ... najciekawsze chciałam zaprezentować tutaj!
Uszyłam klucz! Bo jak to tak pominąć technikę szycia, kiedy maszyna stała się w moim twórczym życiu sprzymierzeńcem i otworzyła nowe możliwości? Uszyłam kluczyk typu patchwork.
Potem było zupełnie coś innego! Technika "kuchenna"....rzeźbienie w maśle! To zwróciło uwagę moich współkursantów z różnych krajów! :)
Wróciłam do maszyny. Przeszyłam igłą bez nici kształt kluczyka na białym kartonie, jednak pod światło prześwitywał i .... musiałam powtórzyć próbę. Tym razem na czarnym kartonie. Łatwo nie było - zwłaszcza szybkie zataczanie kręgów kartką podczas szycia maszyną, ale udało się! Zdjęcie pod światło ukazuje atrakcyjny wygląd tej pozornie prostej techniki.
 Podczas fotografowania świetlistego kluczyka zbudowanego niczym gwiazdozbiór ... zauważyłam, że światło przechodzące przez dziurki rzuca .... świetlisty cień! Jeżeli mogę tu użyć słowa "cień". Wspaniały efekt! Bardzo byłam zadowolona! A przecież organizatorzy pisali, że być może sami zaskoczymy się wynikami swoich poszukiwań. Tak, to o mnie! Byłam w pełni zaskoczona! I szczęśliwa, że wciąż jest tyle do odkrycia!

4 komentarze:

  1. Tak własnie trzeba się uczyć języka - zająć się czymś, co nas pasjonuje.
    Świetny pomysł! Powodzenia. Good luck!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Który to już raz :) Ale tak jeszcze nie próbowałam, więc..... są jakieś szanse. Zmotywowałam się po "przymusowym" spacerze z młodą Belgijką, która chciała dojść do metra.... a ja szłam właśnie tam :D I poszłyśmy razem...... Okazało się, że porozumienie było i całkiem sympatyczne. Zmotywowałam się :D

      Usuń
  2. Czad z tymi studiami! Ty to w cv sobie wpisz :). Kontakt z językiem, nowi ludzie - super. Podziwiam i kibicuję.
    Klucz na czarnym kartonie to perełka. Popraw koronę królowo - rządzisz :)/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po dokonaniu pewnej opłaty można mieć certyfikat ukończenia. Ale w sumie nie to jest moim celem :D
      Przede mną kolejne zadania, 2 quizy już za mną :D

      Usuń