czwartek, 21 stycznia 2016

Makowy szal

Jest coś takiego w szyciu, że staje się bliskie rysunkowi artystycznemu, czy ...malarstwu. Wtedy moja maszyna do szycia staje się narzędziem artystycznego tworzenia - jak farby i pędzle!
To ostatnio, kiedy z czarnego gładkiego szyfonu tworzyłam makowy szal... 


Wycięłam pracowicie kilkanaście makowych płatków z czerwonego szyfonu i naszyłam na czarny szyfon. Starałam się szyć z obu stron tkaniny, tak aby nie miała ona lewej strony. Szal można nosić wtedy na różne sposoby, bez obawy, że wyjdzie coś "na lewo". Dużą radość sprawiły mi przeszycia, giętkie linie w różnych kolorach, grubsze i cieńsze. Wszystko to za sprawą zwykłego ściegu - zygzaka, ale ustawionego bardzo gęsto. 


Czuję, że to jest TO! I chciałabym tworzyć takich poetyckich szali więcej... 
Jakie jeszcze lubicie kwiaty oprócz maków?

4 komentarze:

  1. Piękny szal!
    Bardzo!
    Zgrabnie zadane pytanie :). Jakie kwiat lubicie jeszcze, bo to, że maki to wiadomo ;).
    Tulipany, żonkile, bo zwiastują upragnioną wiosnę. Latem lubię gdy w zbożu kołyszą się maki i chabry, a jesienią uwielbiam gdy sklepy wypchane są wrzosami!
    Tylko zima bez kwiatów - wtedy dają radę moje storczyki - o ile wtedy kwitną.
    Róży brakuje w tym zestawie. Wiem. Są piękne, ale jakoś nigdy nie marzyłam, by być obsypywaną różami. Za to Karol i tak daje mi wymarzone prezenty - kilka dni temu dostałam mały sekator. Najlepszy prezent ever :D! I bynajmniej nie używam go w ogrodzie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś już podobne
    maki widziałam:) Bardzo lubię motyw makowy we wszystkim. Oprócz maków bardzo mi się podobają irysy, chyba dzięki Wyspiańskiemu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój szal jest prześliczny! Uwielbiam
    motyw maków na tkaninach, porcelanie, kartkach, obrazach. Oprócz maków lubię też tulipany, słoneczniki i bratki

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny makowy szal. Taki jesienny :)

    OdpowiedzUsuń