wtorek, 5 kwietnia 2016

Sztuka przy kawie

Jest taka kawiarnia-galeria, która urzeka mnie swoją lokalizacją. Przy malowniczym wytyczonym na planie koła placu, w podcieniach jednego z budynków mieści się galeria Funky. Lubię to! 
Bo przy kawie można pogadać.
Bo przy kawie można poczytać.
Bo przy kawie można ... pobyć w świecie artysty, wśród jego prac. Delektować się kawą i sztuką.
Wspomnę dwie ostatnie wystawy.

Miraże. Drugi obraz. To dwa zbiory fotografii.
Autor: Ewa 'Kavka' Szczurek. 
Jak pisze artystka:
MIRAŻE - to szukanie alternatywnego świata. Zabawa światem, kolorem i czasem.
DRUGI OBRAZ to świat oglądany w zwierciadłach rzek, kałuż czy witryn sklepowych. 
Miraże ujęły mnie feerią barw, wesołością,  szaloną formą. Ale cykl Drugi Obraz jest mi bliższy! To jest to, czego i ja poszukuję w mojej Sztuce Przenikania. Świat z tafli i luster wody, zwielokrotnienia w szybach, multiplikacje i nakładanie się planów. Siedziałam jak zaczarowana, z kawą pośród bliskich mi, a jednak nie moich - poszukiwań! 

Wczoraj przy cappuccino w dużej filiżance mogłam podziwiać grafikę warsztatową dwóch artystek o takim samym imieniu - Magda. Chmielek i Kołodzińska. 
Uwielbiam taką grafikę! Te przebarwienia, ślady narzędzi, ten odcisk pod ciężarem prasy - jedyny w swoim rodzaju! To była uczta! A do tego kawa :) Formaty grafik nieduże, ale każda ciekawa! Żałowałam, że niektóre wiszą dosyć wysoko, a może to ja jestem zbyt niska... Sztuka górą! Lubię badać wzrokiem takie dzieła. Potrafię się zachwycić kreską, plamą, strukturą, monochromatycznością ... Ach... gdyby tak wygrać w lotto i zacząć kupować dzieła, które poruszają moje serce....
Wystawa nosi tytuł Potargany szelest i jak podkreślają artystki, jest to próba interpretacji natury i jej żywiołów. Jeśli dodamy do tego emocje, zmysły, wyobraźnię i ekspresję to .... otrzymamy wszystko, co chciały wyrazić dwie Magdy. I ja to poczułam! Dziewczyny! Pełen sukces!!!
Wystawa jest świeżo otwarta! Kto chce, może poddać się urokom grafiki warsztatowej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz