sobota, 25 marca 2017

Życie. Instrukcja

Tak już jest, że wciąż w życiu szukamy instrukcji. Szuka się, walczy i chce stabilizacji... a kiedy ta po wielkich trudach się pojawia, po jakimś czasie przetwarza rzeczywistość w nudną, regularną, przewidywalną rutynę. Takie życie staje się zaprzeczeniem myśli twórczej, co ulotną jest i w żadnych formach nie chce być zamknięta. Jak to pogodzić?
Szukać instrukcji! 
Może dlatego tak dobrze poczułam się w galerii Zachęta na wystawie o tytule "Życie. Instrukcja". Kiedy rzeczywistość staje się zwykła, a nawet staje się jej zaprzeczeniem, jednak nie w stronę nie-zwykłości... Kiedy labirynt życia staje się coraz bardziej skomplikowany i ciasny, a ściany przepisów, praw i ograniczeń rosną w szybkim tempie, pozostaje jedyny azyl - dla mnie sztuka.
Wystawa "Życie. Instrukcja" to zbór prac wielu artystów. Powstała z inspiracji twórczością francuskiego pisarza, eseisty i filmowca - Georges'a Pereca. Wielowątkowość myśli, różnorodność technik - fotografia, animacja, kolaż z filmów, instalacja, malarstwo, książki i zabawa słowem. To jest to, czego Sztuka Przenikania potrzebuje! Wszystko mnie cieszy z osobna, a razem wygląda znajomo!!! Tak wyglądają moje myśli. Tyle mam w głowie. Przecież to ja wciąż szukam instrukcji, jak z nadmiaru przenikających się pomysłów wyróżnić tylko kilka? Najciekawszych! Których? A dlaczego ... akurat tych?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz