piątek, 28 kwietnia 2017

Notatki z przestrzeni

"Notatki z przestrzeni" to tytuł wystawy rzeźb Jerzego Jarnuszkiewicza w warszawskiej Zachęcie. Nic nie wiedziałam o rzeźbiarzu Jarnuszkiewiczu, kiedy wchodziłam w progi Zachęty. Oglądając kolejne wystawy nagle znalazłam się w dużej, wysokiej sali i zaniemówiłam.... z zachwytu! Ta wielość rzeźb, różnorodność, prostota, a zarazem pomysłowość! Konstrukcja, a więc i architektura w strukturze... to do mnie przemówiło! 
Materiał również nie pozostał mi obojętny. W warsztacie, który prowadzi mój Tata wciąż spotykam blachy, kątowniki, metale, rurki, a także sposoby łączenia typu - spaw! Od dawna zachwycam się częściami koparki albo dziwną śrubą wywołując uśmiech na twarzach fachowców, dla których ten przedmiot ma konkretną funkcję i nic z artyzmu!
Tutaj odnalazłam ten świat! Chodziłam oczarowana! Bo te rzeźby nie pozostały nieme! Na każdy mój ruch - pytanie, one odpowiadały ruchem, zmianą formy, innym profilem. Cienka linia zmieniała się w dużą czarną okrągłą płaszczyznę! Przecinające się linie tworzyły animację rytmów! Obiekty wciągały mnie do swej gry, kusiły, nie pozwalały wyjść!
To było prawdziwe bogactwo form w jednej sali! 
Cieszyłam się, że i ja mogłam wpisać się w te notatki z przestrzeni. Ja jako forma. 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz